Cariben British Virgin Islands

header2
Tochtbeschrijving:

Vooraf

• Vliegen naar St. Maarten, dinsdag, vrijdag & zondag rechtstreeks vanaf Schiphol: klm.nl Of alle dagen via Parijs met Air France en een direct te boeken retour Amsterdam met de KLM. Goede alternatieven:  www.corsair.fr    www.aircaraibes.com  www.xl.com
  • U zorgt zelf voor een goede reis- en annuleringsverzekering.
  • Nm = Nautical mijl = zeemijl = 1,852 km.
  • Iedere dag 30 graden lucht- en watertemperatuur.
  • Snorkelsets zijn uitgebreid aanwezig.
  • Geldautomaten zijn overal, maar opname op Maarten is gratis.
  • WISSEL en PIN NIET op het vliegveld.
  • US dollar op St. Maarten (NLD), Anguilla en de BVI: Euro op St. Martin (FRA).

Dag 1: St. Maarten (in- en uitklaren)
Aankomst St. Maarten en met de taxi naar Simpson Bay Marina of Lagoonis Marina. De bagage naar de boot, hut inrichten en de omgeving van Simpson Bay verkennen. We gaan zoveel mogelijk proviand inslaan, want in de BVI is alles veel duurder. Om 17h00 Happy Hour bij Lagoonis Bar & Restaurant.

Dag 2: 17 Nm naar Anguilla
Wij moeten de brugopening van 10h30 hebben. Daarna zeilen wij naar Anguilla. Als de zee rustig is, kunnen we 2 Nm buiten Road Bay aan de mooring bij het fraaie Sandy Island om te zwemmen en te snorkelen. We overnachten op anker in Road Bay. De wal verkennen, (uit) eten en ’s avonds de party bij Elvis. Hopelijk zijn we voldoende  ingeslingerd voor de overtocht. Als het rustig weer is, kunnen we eventueel in de avond naar Dogs Island gaan om op anker te overnachten om´s ochtends op een prachtige plek wakker te worden; dit scheelt de volgende dag 10Nm. Met goed zeilweer is het zelfs het overwegen waard om door de nacht heen te zeilen naar de BVI.

Dag 3: 78 Nm naar Virgin Gorda, Gorda Sound (inklaren)
We gaan vroeg weg.  Wij zeilen vanaf Anguilla naar het Eiland Virgin Gorda. Wij komen daar midden in de nacht aan. We gaan ankeren in Gorda Sound. Vanaf hier ligt de BVI voor ons open.

Dag 4 t/m Dag 12: zwerven langs de British Virgin Islands
We kunnen kiezen uit langere en kortere zeiltrajecten, afhankelijk van waar de interesse ligt. Hoe wij ook zeilen, er is altijd tijd om te zwemmen, snorkelen of hiken. De BVI is een echt ankergebied met azuurblauwe zee, hagelwitte strandjes en altijd andere eilanden in zicht. Wij gaan ook fraaie natuurverschijnselen zien zoals The Baths, The Indians en een heus natuurlijk bubbelbad. Natuurlijk doen wij ook het overbekende Foxy´s aan waar we flink kunnen feesten op live muziek. Als wij op anker liggen, dan is de dinghy met buitenboordmotor beschikbaar om naar de kant te gaan. Hier en daar is het ook  mogelijk om in een marina te liggen, maar eigenlijk moet je dat niet willen. Wij gaan op dag 12 naar Spanish Town op Virgin Gorda om uit te klarennaar. Daarna naar The Baths aan de mooring en ons verbazen over dit stenen spektakel. Wij vertrekken daar om 18h00 richting Saba.

Dag 13: 84 Nm naar Saba (in- en uitklaren)
De terugweg naar St. Maarten is lastiger dan de heenweg. De tradewind zit altijd tussen oost en zuid waardoor we hoog aan de wind moeten zeilen en doorgaans een flinke slag zouden moeten maken waardoor de afstand zomaar 125Nm kan worden. Afijn, we hebben inmiddels zeebenen, dus we kunnen het aan. Vanwege de te voorziene slag, gaan wij naar Saba. Deze tocht kan zomaar 18 uur duren. We gaan de avond ervoor weg uit de BVI en zeilen de hele nacht door. De nachten zijn gemaakt voor de zeilers. Prachtige sterrenhemel al of niet met de maan erbij. We arriveren tijdig op Saba om bij daglicht een rondrit te maken over de "Parel van de Cariben".

Dag 14: 26 Nm naar St. Maarten
We gaan niet te laat weg, want we moeten de laatste brugopening van 17h00 halen. Nog even diesel, benzine en water bunkeren en op anker in de Lagoon of aan de steiger in Lagoonies Marina of in Simpson Bay Marina. Scheepskas verrekenen en een laatste Caribische avond.

Dag 15: 26 Nm St. Maarten (inklaren)
´s Ochtends tijdig inklaren, inpakken en op tijd naar het vliegveld.

PM: Afwijkingen zijn mogelijk vanwege de weersomstandigheden of op verzoek van opvarenden.

Bekijk hieronder ons Vaarschema:

In het overzicht hieronder ziet u ons vaarschema voor de komende periode. De groen gemarkeerde mogelijkheden zijn nog vrij en door u te boeken. Wilt u eerst vrijblijvend meer informatie? Stuur dan even een berichtje naar info@borboleta-sailing.eu onder vermelding van het boekingsnummer.