Madeira groep & Canarische Eilanden

madeira
Tochtbeschrijving:

Vooraf

• Je zorgt zelf voor een goede reis- en annuleringsverzekering.Nm = Nautical mijl = zeemijl = 1,852 km.
  • Beddengoed, handdoeken, keukendoeken aanwezig.
  • Snorkelsets (3 man, 3 vrouw, 3 kind) vrij te gebruiken.
  • CD, iPhone, iPad, USB stick, DVD afspeelbaar.

Dag 1
Vliegen naar Faro met Ryanair of Transavia. Vanaf Faro met een shuttle bus naar Marina de Portimão; volg de link: http://www.shuttledirect.com/nl/php/luchthaven-overdracht.php Na een lekker koud biertje naar de boot en de hut inrichten. Daarna Praja Grande en/of Ferragudo verkennen en (uit) eten. Aan boord nog iets drinken en wat knabbelen en dan naar bed.

Dag 2: 8 Nm
Met een korte zeiltocht langs de mooie rotskust van de Algarve voelen we even de eerste golven. We gaan liggen in Marina de Lagos. Natuurlijk moeten wij het zeer fraaie vestingstadje Lagos met een bezoek vereren. Ook doen wij hier de boodschappen voor de reis naar Madeira.

Dag 3 t/m 6: 450 Nm
Wij zeilen in minimaal 75 uur (ruim 3 etmalen) naar Porto Santo en wij gaan daar in de Marina liggen. Onderweg loopt iedereen wacht en slaapt en eet tussendoor. Ik heb op dit traject eens een familie  Orca´s gezien. De verwachting is dat we in de ochtend van dag 5 aankomen. We hebben dan de rest van de dag om Porto Santo te bezoeken.

Dag 7: 31 Nm
Vandaag zeilen we overdag  in zo´n 5 à 6 uur naar Madeira en gaan liggen in Marina Quinta do Lorde op het oostelijke schiereiland van Madeira.

Dag 8: Landdag
En dag om met de bus naar de hoofdstad Funchal te gaan en vandaaruit verder het eiland verkennen per bus of gehuurd gemotoriseerd.

Dag 9: 250 Nm
We zeilen naar La Palma, het noordwestelijke eiland van de Canarische Eilanden.  De reis zal ongeveer twee etmalen duren, wederom met wachtlopen zoals we inmiddels gewend zijn.

Dag 11: Landdag
We komen vroeg in de ochtend aan in Marina de Santa Cruz de la Palma. We hebben de hele dag om Santa Cruz, een van de meest attractieve stadjes op de Canarische Eilanden, te bezoeken.

Dag 12: 73 Nm
Een lange dagzeiltocht van minimaal 12 uur naar Marina San Miguel op Tenerife.

Dag 13: Landdag
Een dag om op eigen gelegenheid Tenerife te verkennen.

Dag 14: 73 Nm
Alweer een lange dagzeiltocht van minimaal 12 uur naar Las Palmas de Gran Canaria.

Dag 15
Opruimen en tassen pakken en op tijd naar het vliegveld; hopelijk heb je de terugvlucht vanaf Las Palmas de Gran Canaria van tevoren geboekt.

Bekijk hieronder ons Vaarschema:

In het overzicht hieronder ziet u ons vaarschema voor de komende periode. De groen gemarkeerde mogelijkheden zijn nog vrij en door u te boeken. Wilt u eerst vrijblijvend meer informatie? Stuur dan even een berichtje naar info@borboleta-sailing.eu onder vermelding van het boekingsnummer.